Wednesday 8 January 2014

hari-hari terakhir 2

tertidur...
bangun2 menahan pedihya mata..kepala berdenyut2.. Alllah sakitnya semakin kuat..
dan aku hanya mampu beristighfar dalam hati.. mungkin ini adalah salah satu cara Allah mengampuni dosaku..

setiap hari rambut gugur semakin banyak.. tidak seperti sebelum ni..dan sakit itu semakin menghimpit dadaku.. sakitnya Allah sahaja yang tahu.. ku lihat wajah di cermin.. adalah ini saatnya?
ya Allah..tabahkan hati hamba..izinkan hamba untuk sampai dulu ke kg halaman.. merindui seorang ibu yang telah lama tidak berjumpa..merindui kasih sayang seorang ayah walaupun telah lama aku tidak merasai kasih sayangnya,, merindui adik beradik yang air mata menitis bila memandang wajah mereka..

hatiku berkali-kali mengatakan..pergi cek hospital..
memang teringin untuk pergi namun..aku belum bersedia..
setiap detik aku berfikir..
berapa lama lagi aku harus bertahan dengan ubat hospital
bacaan ayat2 suci al-quran menjadi teman..

encik tunang selalu bertanya..
ok? aku tersenyum..dalam hati Allah jak tahu..
ok...jangan risau,..

bila teringat perjalanan hidup..
keperitan yang aku alami, pedih yang aku tempuhi..
hanya mampu tersenyum..
ketika ini..aku masih menanti dengan penuh bersabar..
agar aku boleh sembuh..
insyaAllah hasa..boleh sembuh..
si dia memberi kata semangat..

sabar adalah satu sifat yang diberikan oleh Allah kepada hambaNya..
sabar, redho, ikhlas,,ini sifat2 mahmudah yang terpuji..
mampukah aku bertahan?
mampu hasa..banyakkan mendekatkan diri pada Allah.
aku mampu menghadapi sakit ini..



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...