Saturday 13 December 2014

hari pertama di oman

Bismillahirrohmanirrohim..
 lama x update blog ni. dek kesibukan yang memanjang so x sempat menaip..
btw, sekarang da masuk minggu ke 7 di oman. berbaki lagi 6 minggu.
dan minggu ni dah xplu g sekolah zainab as-sakofiah. sebabnya dorang dah start exam ..

OMAN!
negara arab yang unic. first time sampai time turun kapal terbang, di sambut oleh polis arab. tunjuk signboard SULTAN QABUS UNIVERSITY. rasa lega teramat. sebabnya kami fly ni xda lecture yang ikut. so pndai2 kamilah nk berdikari sendiri, di aport, encik polis tu tolong kami bli visa untuk 7 hari sahaja. yang berbaki lagi untuk 3 bulan, univ akan uruskan.then..after that, ada bas tggu di luar, mmg teruja la nmpk oman. nampak padang pasir. suma orang pakai jubah. keadaan orang arab yang baik. kami x nafikan orang arab oman.memang baik dan lembut. memang sapa2 yang penah g oman, akan taw la oman camna .. hhe..

sampai ja apartment, kami lega..mandi sbb dah hampir 10 jam perjalanan.. rehat.. sakit kepala juga sbb pnat tidur dalam kapal. haha.. kelakar hari pertama. time tu dalam jam 3 petang. so kami xktw waktu zohor jam brapa.asar jam brapa. time tu kami solat zohor.. dan jamak asar. dalam jam 5 lebih sekali lagi azan.. haha..konfius lagi.ni asar ka maghrib. heheh.. bab kiblat lagi. tawakkal ja arah kiblat. tiba2 plak arah kiblat yg ada d hp x berfungsi. semoga Allah terima solat kami. amin..

keadaan beransur malam.  kami berbincang sesama sendiri tempat kami berada, musyrifah atau wakil dari universiti ukhti WIDAD, kol anis (ketua kami) tanya rumah kami di mana. semua da risau. sbb ukhti widad tu xktw kami berada di mana. akhirnya beberapa org antara kami keluar tnya jiran.
tmpat kami tinggal di KHOUD, dan ini kawasan perumahan luar kampus..huhuh.. kami berada d luar univ rupanya.. dan kawasan ni ialah kawasan budak kejuruteraan. semua dah risau.. dalam jam 8 mlm cmtu..tb2 ukhti widad smpai.. dia gtw pihak dorang xktw kami diletakkn di sni. huhu..time tu cam mw ngs ja.sbb ngara org..kita xktw kan keadaan cmna..dahlah first time..tawakkal ja time tu..doa bnyk2.. minta Allah bantu..

ni la rupa apartment kami.. mmg lengkap.. ! hehe..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...