Saturday 13 December 2014

pengalaman di sekolah zainab as-sakofiah

alhamdulillah.. pengalaman berada di sekolah zainab as-sakofiah sgt best dan bermanfaat kepada diri ni. sebab nya. kami akan bercakap arab tanpa henti.. mggu pertama teruja masuk kelas budak2 sangat bersemangat.. sangat berbeza dengan di malaysia. hehe.. 


kalau di oman, di namakan halaqah.. kalau kita di malaysia sekolah rendah dan sekolah menengah kan.. dan di oman juga, selagi x lulus dalam exam ( means masih tahap lemah.gagal) , xkan berpindah ke halaqah seterusnya.. sampai jadi pandai. bru boleh naik ke halaqah seterusnya..





yang ni nama dia ustazah maryam.. mmg bestt sgt nampak dia ajar.. tersusun..dan budak mmg pndai.. dahlah cantik..heheh.. dia ajar subjek nahu (maful bih dan maful mutlak) . dan aku sebgai bakal guru di malaysia. memang tertarik dengan kaedah yang digunakan. sebabnya 70% dari murid, dan 30 dari guru. budak2 betul2 menguasai tajuk.. kebetulan pulak hari kami masuk kelas dia ni, ada datang nazir dari kementerian. so mmg gempak la pengajaran hari tu.. salute dan rindu ustazah mariam.. :) 


ni antara guru-guru di sekolah zainab as-sakofiah

yang ni pulak..gmbar perhimpunan..setiap hari ahad.. sni cuti jumaat dan sabtu







ni gambar di bawah2 pulak. lukisan di dinding sekolah










No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...