Tuesday 28 May 2013

motivasi diri....

FINAL EXAM SEMESTER 4 (HASA BOLEH!)

1. terjemahan- A 3 jun 9 am      B-10-0-2
2. balaghah - A 4 jun 9 am     MAKMAL KOMP R&D 2 -1-3
3. al-Nahwu- A 5 jun 9 am       B-6-3-20
4. fiqh munakahat-A        7 jun  9 am  B-4-3-4
5. 2p - A 10 jun 2.30pm     B-4-3-2
6. bi 3- A 14 jun 9 am  DEWAN PANGGUNG PCUBAAN
7. silat cekak (xda final)

ya,.. update lagi blog.. hari ini dah hari 29 mei 2013..hari rabu.. exam isnin depan ada 4 hari cam2lah untuk study...hati dan tangan ni meronta2 untuk mengupdate blog.. sekian lama aku kehilangan diriku yang sebenar.. aku cuba bangun perlahan2 dan cuba mencari dimana diriku..

ketika aku bangun dari kejatuhan..aku mengharapkan ada tangan yang sudi untuk membantu ku... ada tangan yang sudi menemaniku.. ada yang memahamiku.. tapi sebenarnya hal ini pernah berlaku tetapi mereka belum2 betul dapat menggapai tanganku untuk bangkit seperti zaman persekolahan.. zaman sekolah tidak sama dengan sama university.. sangat berbeza..kita yang kena berdikari dari semua aspek.. lau x, memg hancuss lah...

tidak dapat dinafikan.. sem-sem 3.. final exam aku sakit.. dan seblm final lagi aku dah teruk.. sem ni aku cam ok skit... aku harap final ni aku boleh skor.. sebab.. aku rasa tidak seteruk yang dulu.. satu persatu..sedikit demi sedikit sakit itu keluar.. bila ingat..dahsyatnya aku ketika itu.. alhamdulillah..dengan izin Allah.aku masih mampu bertahan hingga ke hari ini..

ok hasa.. buang sikap malas.. kena usaha lebih.. ubah apa yang perlu di ubah,..hasa boleh.. hasa seorang yang kuat..hasa mampu..jika mahu segalanya boleh..jika tidak mahu..alasan yang diberi.. itu manusia...
hasa.. kan mayang pernah pesan.. ingat mak dan bapa di kg.. tengok keadaan dorang macam mana.. dan ingt lagi mayang pesan.. jadilah seperti katak bisu.. terus mendaki puncak gunung. walaupun kawan-kawan terus mengutuk dan menjatuhkan motivasi dan semangat untuk smpai ke puncak gunung...

rindu sangat zaman sekolah... sangat2.....
time ni hari anugerah..
di smaplabu negeri sembilan

di upsi..kos bahasa arab sekrang dah sem 4.. bersama sahabat satu kos..alida asal dari thailand,.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...