Friday 6 December 2013

fikir...

tenang... damai... sejuk... namun,.. dalam menikmati ketenangan itu masih rasa kekosongan
seperti sebuah baldi kosong... ringan di angkat.. kosong di dalam..

aku...
punya rasa dan fitrah juga...
seperti mereka atau dia...atau sesiapa sahaja..
aku..
manusia biasa..
punya rasa lemah.. marah..sedih..gembira..kecewa...
dan aku...
setiap patah perkataan di jaga..
dulu 1000 sekarang menjadi  10 patah...

ada insan yang 'gemar' bertanya..
kenapa diam seribu bahasa..
aku tersenyum tanpa berkata...
maaf... ungkapan ringkas..harap faham....
ada insan yang menjadi-jadi egonya..
berwajah manis tapi pedih gelora...
media massa ibarat tong sampah..
melempiaskan rasa tidak indah di matanya..
fitnah..gelora ammarah...
dan aku.. terus tersenyum dan berkata...
moga kau dapat hidayah..

lupakan ini semua..mainan dunia tidak pernah berubah...
keras...keras...keras...
ada satu tabiat manusia..
gemar membuang perasaan marah dengan muka seperti lapar tidak makan berhari lamanya..
penat,,, tidak larat...

ada insan yang tenggelam dalam gelora nafsunya...
takut bila melihat keadaannya..
ibarat sekuntum bunnga yang beribu-ribu kumbang datang padanya..
dan ia rela madunya di hisap...!
nauzubillah...
mudahan di jauhkan dari diri dan keluarga.

letih...
percikan peluh keperitan menahan perasaan dengan apa yang berlaku..
semakin menghampiri ke akhirnya..
jika ini jalan yang kau pilih...teruskan..

-ngantuk-

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...